Algemene-Voorwaarden

Artikel 1. | Identiteit
La Bohème Boutique Café 
2e dorpsstraat 45 
3701 AA Zeist
Nederland
 
La Bohème Boutique Cafe is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Zeist met nummer: 77614410. Btw-nummer: NL003214809B49. E-mail: info@labohemeboutiquecafe.nl Telefoonnummer: + 31 6 42 14 65 13 (WhatsApp). 
 
Artikel 2. | Definities
2.1 Herroeping = retourneren of terugbrengen
 
Artikel 3. | Algemeen
3.1 De Algemene Voorwaarden van La Bohème Boutique Café zijn van toepassing op alle aanbiedingen, producten, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van La Bohème Boutique Café. Wanneer u een artikel koopt, gaat u akkoord met deze voorwaarden. Lees deze dus zorgvuldig door voordat u iets koopt bij La Bohème Boutique Café. Als u vragen heeft over deze voorwaarden, neem dan contact op met La Bohème Boutique Café via info@labohemeboutiquecafe.nl
 
Artikel 4. | Overeenkomst en Bestelling
4.1 De overeenkomst is bindend op het moment dat u een bestelling plaatst via de webshop, social media of in de boutique. La Bohème Boutique Café verwerkt de bestelling nadat de betaling is ontvangen. Tot dat moment is La Bohème Boutique Café de enige eigenaar van de producten.
4.2 Zodra uw bestelling is verwerkt, ontvangt u per e-mail een bericht met de bevestiging en de details van uw bestelling.
4.3 Afbeeldingen en specificaties zijn ter indicatie. Alle producten zijn vintage en bevatten hoogstwaarschijnlijk gebruikerssporen. Er wordt geprobeerd om zoveel mogelijk details op de foto en in de omschrijving te zetten, maar het is mogelijk dat hierdoor het product iets afwijkt van de foto en/of de omschrijving. Als een product niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het retourneren (zie artikel 7), maar het kan niet een aanleiding vormen om een claim in te dienen.
4.4 Niet alle producten kunnen verzonden worden in verband met breekbaarheid, maar dienen afgehaald te worden in onze boutique of dienen bezorgd te worden door onze eigen bezorgdienst. Dit wordt duidelijk bij het bestellen zodra u de bezorgoptie kunt kiezen.
 
Artikel 5. | Betaling en Betaalmethoden
5.1 Bij La Bohème Boutique Café kunt u kiezen uit zes beveiligde betaalmethoden: Bancontact, Ideal, Klarna: achteraf betalen, Maestro, Creditcard: Mastercard en Visa. 
5.2 Bij La Bohème Boutique Café kunnen artikelen niet worden gereserveerd. Na betaling is uw koop pas definitief.
5.3 Als La Bohème Boutique Café per ongeluk een verkeerde prijs heeft vermeld op de website hebben we het recht om dat aan te passen. Ook als u dat artikel al heeft besteld.
5.4 Alle productprijzen op de webshop zijn in eerste instantie exclusief eventuele bezorg- en verzendkosten, tenzij anders vermeld.
5.5 Creditcardgegevens zoals creditcardnummer, vervaldatum, etc., worden automatisch overgedragen via een versleuteld en beveiligd systeem naar de betaalmeester zonder dat La Bohème Boutique Café of anderen toegang hebben tot deze gegevens. Zelfs in het geval van eventuele restitutie zijn volledige creditcardgegevens niet zichtbaar. Als u betaalt met Visa of Mastercard is er extra bescherming door speciale verificatiemethoden (Verifieerd door Visa of Mastercard Secure Code).
 
Artikel 6. | Levering
6.1 Vintage interieur items dienen meestal afgehaald te worden bij onze boutique in Zeist, of er is de mogelijkheid het te laten bezorgen door onze eigen bezorgdienst.
6.2 Als u per ongeluk een verkeerd afleveradres heeft opgegeven, de verkeerde leveringsoptie heeft gekozen of niet thuis was toen Post NL, DHL of onze eigen bezorgdienst het pakket kwam afleveren – en daarom extra kosten van toepassing zijn – brengt La Bohème Boutique Café deze extra kosten bij u in rekening.
6.3 La Bohème Boutique Café verzendt de bestelling zo snel mogelijk na betaling van de overeenkomst. Als dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk is laten wij dat u zo snel mogelijk weten.
6.4 Tot en met het moment van levering of afhaling draagt La Bohème Boutique Café de verantwoordelijkheid voor de bestelling. Na levering of zodra het product de boutique heeft verlaten wordt de verantwoordelijkheid overgedragen aan u.
6.5 Houd er rekening mee dat de in artikel 5.3 genoemde levertijden, de verwachte levertijden zijn. In het geval dat een product niet binnen de verwachte periode wordt geleverd, is het niet mogelijk een claim in te dienen. La Bohème Boutique Café zal echter altijd alles in het werk stellen om te zorgen dat uw bestelling zo snel mogelijk aankomt.
 
Artikel 7. | Zichttermijn
7.1 La Bohème Boutique Café streeft ernaar alle klanten blij te maken met hun aankoop. Toch raden wij u aan de kwaliteit en het aantal producten binnen veertien werkdagen te controleren. Als er iets niet in orde is, stuur dan een e-mailbericht naar info@labohemeboutiquecafe.nl
 
Artikel 8. | Retourneren
8.1 We hopen natuurlijk dat u blij bent met uw aankoop. Als dat niet het geval is, heeft u vanaf de datum waarop u uw bestelling heeft ontvangen, veertien dagen de tijd om het product te retourneren op dezelfde manier als dat het product u heeft bereikt. Het recht op retourneren geldt niet wanneer het item is gekocht in onze boutique of is afgehaald in onze boutique. In dit geval kunt u het item namelijk goed bekijken voordat u het meeneemt naar huis. Eventuele redenen voor retournering heeft u dan ook kunnen voorzien.
8.2 Het aankoopbedrag wordt volledig terugbetaald, tenzij het product er niet zo uitziet of meer beschadigingen heeft dan zoals het werd verkocht. Ook dient het product zich in de originele verpakking te bevinden. Breekbare items dienen altijd onbeschadigd bij ons binnen te komen. Mocht het product tijdens transport zijn beschadigd dan is volledige terugbetaling van het aankoopbedrag wellicht niet mogelijk. Indien er gekozen is voor de optie om het product door ons te laten bezorgen (vintage), en niet voor het ophalen in de boutique, zullen de bezorgkosten ingehouden worden van het aankoopbedrag.
8.3 U heeft bij retourneren geen recht op terugbetaling van de bezorgkosten (vintage). Dit is een luxere optie waar u zelf voor kunt kiezen en dus geen standaardoptie. In dit geval zal u dus alleen het bedrag van het gekochte item retour krijgen en worden de bezorgkosten ingehouden. 
8.4 Mocht u een product willen retourneren stuur dan eerst een e-mail hierover naar info@labohemeboutiquecafe.nl. Voor het terugbrengen van een item in de boutique dient een afspraak gemaakt te worden. Zonder een e-mail op voorhand kunnen wij de retournering niet goed verwerken, wat kan betekenen dat volledige terugbetaling wellicht niet mogelijk is.
8.5 De kosten en de verantwoordelijkheid van de retourzending zijn voor uw rekening.
8.6 Indien goederen gebruikt, versleten, beschadigd of incompleet zijn of indien er niet voldaan is aan de voorwaarden, hebben we het recht de geretourneerde artikelen te weigeren.
8.7 Restitutie vindt plaats binnen 14 werkdagen na ontvangst en controle. Mocht dit door wat voor reden dan ook niet lukken dan wordt u zo snel mogelijk op de hoogte gesteld hiervan. Het is niet mogelijk een claim in te dienen hierover.
8.8 La Bohème Boutique Café kan de teruggaaf alleen overmaken naar de rekening waarmee de oorspronkelijke betaling is gedaan.

8.9. Indien een pakket van ons door de klant wordt geweigerd of niet wordt opgehaald bij een afleverpunt en het pakket hierdoor naar ons wordt teruggestuurd, storten wij na overleg het bedrag terug naar de klant met aftrek van €10 administratiekosten voor de door ons geleden tijd en kosten. Er kan na overleg wellicht ook gekozen worden voor het opnieuw laten opsturen van het pakket naar de klant, hiervoor brengen wij nogmaals de verzendkosten in rekening.
 
Artikel 9. | Garantie
9.1 La Bohème Boutique Café geeft geen garantie op producten. Mocht u na de zichttermijn van veertien dagen (artikel 6.1) niet tevreden zijn met de kwaliteit van een product, stuur dan een e-mail naar info@labohemeboutiquecafe.nl. Wellicht kunnen we dan samen tot een oplossing komen.

9.2. Wij raden aan om al onze items enkel met natuurlijke producten en met de hand te wassen. Mocht u er toch voor kiezen de items chemisch te wassen/reinigen, waardoor er beschadigingen ontstaan dan zijn wij hiervoor niet verantwoordelijk.

 
Artikel 10. | Copyright
10.1 Alle foto’s en afbeeldingen die worden gebruikt door La Bohème Boutique Café zijn auteursrechtelijk beschermd. Zonder schriftelijke toestemming van La Bohème Boutique Café mogen foto’s en afbeeldingen niet worden gereproduceerd en in het openbaar worden gebruikt.
 
Artikel 11. | Geschillen
11.1 Alle rechtsverhoudingen worden uitsluitend beheerst door het Nederlands recht.
11.2 Heeft u een opmerking of een tip? Stuur een e-mail naar info@labohemeboutiquecafe.nl